Jak postupovat při volání

Pravidla pro správné volání na tísňovou linku

Víme, že lidé, kteří volají na tísňovou linku a potřebují pomoci, jsou obvykle vystaveni stresu. Je to přirozená reakce organismu na mimořádné situace a operátor ji očekává a je na ni připraven. Existují však základní pravidla, jak z vaší strany komunikaci zefektivnit, urychlit a zjednodušit, aby byla pomoc vyslána co nejdříve. Stačí, když operátorovi postupně odpovíte na tři otázky a nejlépe v tomto pořadí: „Co? Kde? Kdo?“

CO? = základní informace, co se stalo

KDE? = kde se to stalo

KDO? = kdo volá

Doporučujeme tuto jednoduchou poučku naučit i vaše děti. I ony se mohou dostat do svízelné situace a mohou potřebovat pomoc.

Co radí zkušení operátoři:

Vyhledejte klidné místo pro telefonát. Komunikaci je lépe rozumět a následně se zrychlí čas neodkladné pomoci.                                                                                                                    Dejte operátorovi prostor, aby se vás mohl doptat na potřebné informace.                                Nikdy telefon nezavěšujte, pokud k tomu nejste vyzváni.                                                    V případě dopravních nehod vždy zastavte (pokud to situace umožňuje) a poté volejte na tísňovou linku.                                                                                                                                                Po nahlášení události telefon neodkládejte, ale mějte jej u sebe, operátor může volat zpět pro upřesnění a ověření informací.                                                                                                    Řiďte se pokyny operátora.                                                                                                     Nebojte se zeptat, pokud je pro vás nějaký pokyn nejasný.                                                    Volejte přímo na tísňovou linku. Do hovoru nezatahujte další osoby, komunikace bývá poté nepřehledná.                                                                                                                                        Volejte národní číslo 150, 155 nebo 158 v případě jednoznačného požadavku na danou složku.


Nepřihlášený